top of page
עדכונים אחרונים

חברי האיגוד בביקור ראשון מסוגו במגזר הבדואי

חברי איגוד דוברי הרשויות המקומיות בישראל ערכו ביקור מרתק (26/03) במועצה המקומית הבדואית- חורה השוכנת 43 % ​צפונית מזרחית לבאר-שבע. היה זה ביקור ראשון של הדוברים במגזר הבדואי, שמטרתו לעמוד מקרוב אחר התפתחותה של אחת העיירות המצליחות בישראל במגוון תחומים ובמיוחד בחינוך למצוינות.​​

חברי האיגוד נפעמו מהכנסת האורחים, מהנופים, מהטעמים ומעל לכל- מהמנהיגות המקומית שעשתה בעשור האחרון מהפכה אמיתית ושיפרה את איכות חיי התושבים, מקצה לקצה, באופן שניתן רק לדמיין. מי שאחראי למהפכה הוא ראש מועצת חורה בעשור האחרון, מוחמד אלנבארי, שבהכשרתו הוא דוקטור לכימיה אורגנית אך מעל הכל הוא איש של חזון וחלומות גדולים אותם הוא מגשים אחד אחר השני ואת הפירות קוצרים התושבים שזוכים לעלייה דרמטית באיכות חייהם. לצידו של ראש המועצה, משמש סגנו וממלא מקומו, חברנו היקר קאיד אבולקעין.

ראש המועצה הנמרץ ד"ר מוחמד אלנבארי ומ"מ קאיד אבולקעין סקרו בפני דוברי הרשויות את המהלכים אשר הביאו לשינוי ולהצלחה של חורה. חברי האיגוד סיירו בנופי חורה, נפגשו עם תושבים וראו כיצד מנהיגות מקומית חזקה יכולה לעשות פלאים. בהמשך ביקרו בבית-הספר למדעים, שזוכה ל-97 אחוזי בגרות עם צוות חינוכי מדהים. מעבר להשקעה בחינוך לתלמידים מחוננים, הופך המקום למרכז בינלאומי לחקר המדבר המוקם בימים אלה.

כמו כן ביקרו בקייטרינג משוכלל ומודרני אותו יזמו והקימו 19 נשים בדואיות מהיישוב בתמיכת ראש המועצה (ששעבד בתחילה את נכסיו הפרטיים לטובת הפרויקט החלומי), במסגרתו מייצרים מדי יום אלפי מנות אוכל לתלמידים ולנזקקים באזור. החברים ביקרו במיזם עסקי בשיתוף המועצה לפיתוח הנגב והגליל ושותפים מקומיים נוספים, שבמסגרתו מקימים בימים אלו חוות צמחי מרפא וכן עדר כבשים שממנו ​​יקימו בקרוב מרכז לייצור גבינות מקומיות.

יו"ר איגוד דוברי הרשויות המקומיות ודובר עיריית באר-שבע אמנון יוסף, הודה מקרב לב לפרנסי חורה על הכנסת האורחים המרשימה ועל הסיור המרתק. יוסף ציין לשבח את ראשי היישוב על המהפכה החברתית שעובר המקום המשמש דוגמא ומופת ולשינוי שחל בחברה הבדואית במגוון תחומי החיים. יוסף,אמר שיפעל בקרב חברי האיגוד להפוך לשגרירים של היישוב חורה ולהביא את דבר השינוי לכלל הציבור בארץ. עוד הוסיף היו"ר, שבכוונת האיגוד להמשיך ולבקר בעוד ישובים במגזר הערבי והבדואי וכן לפעול שביישובים שאין בהם דוברים ימונו אנשי מקצוע לתפקיד.

11035450_657954087643379_7988029572944737243_n.jpg
bottom of page